Menu

Holdbeskrivelser

Hold 1
Forældre/barn 1 - 2 år 2015-2016
Kristina Ellermann


Forældre/barn holdet er et hold for alle børn og en voksen - forældre, bedsteforældre eller en anden voksen som er tæt på barnet, som alle har lyst til at bevæge sig og lave gymnastik.Vi skal bruge kroppen og udvikle både fin- og grovmotorikken i samspil med med musik, bevægelse, redskaber og hinanden. Vi er aktive både børn og voksne, så mød op omklædt, så vi alle kan få sved på panden og bruge kroppen bedst muligt. Jeg glæder mig rigtig meget til at se rigtig mange børn og voksne i gymnastiksalen torsdag eftermiddag :-)

  

Hold 2
Forældre/barn 3 - 4 år 2013-2014
Kristina Ellerman

Forældre/barn holdet er et hold for alle børn og en voksen - forældre, bedsteforældre eller en anden voksen som er tæt på barnet, som alle har lyst til at bevæge sig og lave gymnastik.Vi skal bruge kroppen og udvikle både fin- og grovmotorikken i samspil med med musik, bevægelse, redskaber og hinanden. Vi er aktive både børn og voksne, så mød op omklædt, så vi alle kan få sved på panden og bruge kroppen bedst muligt. Jeg glæder mig rigtig meget til at se rigtig mange børn og voksne i gymnastiksalen torsdag eftermiddag :-)

 


Hold 3
Stjernemix 4-5 år
2012-2013
Anna Jeppesen, Viktoria Bering 
Holdleder: Rikke Urth

Er du 4-5 år og klar til en masse sjov og sved på panden, så er det dig, vi mangler på vores hold! Vi skal lege, springe og lave en masse sjov og ballade. Det bliver en time med gang i den, og du vil komme til at springe i trampolin og på air-track og ikke mindst stå på hænder og på hovedet. Vi vil sørge for, at du altid har et smil på læben efter timen.

 

 

Hold 4
Knejter og tøser 5år - 0.kl
  2010-2012
Nanna Honoré, Kristine Tell
Holdleder: Mette Kuhr

Er du fyldt med krudt i røven er det dig vi skal have på holdet! Træningerne består i leg, spring og en masse sjov og ballade, det bliver en time hver Mandag med 100% gang i den, i løbet af vinter halvåret vil du bl.a. lære at kunne springe i trampolin og air-track stå på hænder og hovedet og lære en masse sjove og nye lege.

 

 

Hold 5
Spring-Kids 0. kl. - 1. kl.
Torben og Janus

Fart, ballade og sved på panden. Vi laver opvarmning til høj musik med løb i fuld fart og skøre hop.
Vi skal stå på hænder, lave saltoer og træne flik flak. Til opvisning laver vi spring og en lille dans.
For seje drenge og piger, der er klar på at give den gas.

Bemærk speciel opstart indtil 1/11: 

 

 

Hold 6
Dans fra 1. kl.
Anette Jacobsen

Elsker du at danse foran spejlet og bevæge dig til musikken er her holdet lige for dig. Er du pige eller dreng betyder ingenting, alle er velkommen. Vi starter træningen med opvarmning, derefter danser vi og har det sjovt. Der skal helst ikke være nogen som går hjem uden røde kinder og måske en smule sved på panden. 





Hold 7
Ropeskipping 0. kl. - 2. kl.
Kristine Tell, Maie Holm og Rikke Urth

Beskrivelse på vej...

 

Hold 8
Power-Kids 2. kl. - 3. kl.
Torben og Janus

Fart, ballade og sved på panden. Vi laver opvarmning til høj musik med løb i fuld fart og skøre hop.
Vi skal stå på hænder, lave saltoer og træne flik flak. Til opvisning laver vi spring og en lille dans.
For seje drenge og piger, der er klar på at give den gas.
Vi øver os i at lave rigtig opvarmning på række som de store p[ juniorholdene.


Hold 9
Rope Skipping fra 3. kl.
Marie Holm, Rikke Urth

Beskrivelse på vej...

 

Hold 10
SuperTeam 3. kl - 5. kl.
Nanna Honoré, Jacob Holm og Anne Bøgh

Der er fart over feltet på Vestbjerg SuperTeam og det går ikke stille for sig. Der er altid tid til skæg og ballade. Der vil blive lavet saltoer og masser af forskellige spring! I slutningen af sæsonen har vi en super vild opvisning.

 

Hold 11
Rytmepiger 3. kl. - 5. kl.
Ida Lous, Josephine Østerheden

Dette er holdet for dig, som kunne tænke dig at danse og lave rytmisk gymnastik. Udover lidt længere serier vil vi gerne udfordrer gymnasterne lidt med deres smidighed og balance. De eneste krav til gymnasterne er: godt humør, masser energi og lysten til at bevæge sig.
Vi glæder os til at se jer allesammen til sæsonstart.

 

Hold 12
Juniorspring 6. kl. ->
Anne Bøgh, Fie Kronborg og Anders Nielsen

På junior - Sping arbejder vi med spring på alle niveauer – der er både plads til nybegynderen og den øvede gymnast. Vi arbejder, i løbet af sæsonen, med styrke, smidighed, balance, rytme, teknikstationer og så selvfølgelig en masse fede spring. Fuld gas fremad - vi glæder os til at komme i gang med sæsonen!

 

Hold 13
Juniorrytme
Anne Bøgh og Fie Kronborg 

Kan du lide at danse og bevæge dig til musik? Så skal du tage med på Junior Rytme! Dette hold er for dig, som går i 6. klasse og op efter og som brænder for at dyrke rytmisk gymnastik. På dette hold vil vi arbejde med afsæt i grundgymnastikken og komme hele paletten rundt inden for rytmisk bevægelse og dans, spring over gulv, smidighed og balance, styrke og meget meget mere! Om du er øvet eller nybegynder, vil vi sørge for, at niveauet bliver tilpasset så alle, der har lyst til en sjov og lærerig træning med fokus på rytme, har mulighed for at være med. Du skal bare have lyst til at lære og bevæge dig! Vi gennem sæsonen arbejde med forskellige serier og sammensætte et fedt opvisningsprogram til foråret.

Vi glæder os til at se dig!

 

 

Hold 14
Fri Træning
Udvalgte voksenhold

I sæsonen 2017/18 kan du tilmelde dig et koncept, som hedder ”fri træning”. Det betyder, at du kan deltage frit alt det du vil på 8 bestemte hold i løbet af ugen. Instruktørerne kører holdets sædvanlige program, så du møder bare og deltager sammen med de øvrige på holdet.

Læs mere HER

 

 

Hold 15
Yoga
Kristina Olesen

Yoga er et hold for både mænd og kvinder, hvor vi arbejder vi med bl.a. smidighed, styrke, balance og afspænding. Alle kan være med. Husk at medbringe et tæppe og meget gerne egen måtte, hvis man har en.

 

Hold 16
Yoga Relax - En del af fri træning
Lise Lund

Et hold inspireret af yin yoga, hvor der er fokus på afspænding og udstrækning. Vi bruger lidt mere tid på at være i de forskellige yoga stillinger, for derved at oparbejde en mere fleksibel krop. Målet er at finde ro og balance. Holdet er for både mænd og kvinder. Medbring gerne egen yoga måtte og evt. Tæppe.

 

Hold 17
Pilates I
Dorthe Andersen

Pilates er en effektiv træningsform, som er kommet for at blive, og henvender sig til alle uanset udgangspunkt (alder og fysik). Pilates har eksisteret i rigtig mange år, og har overlevet tidens trends.

Pilates får dig til at føle dig i bedre form i en fastere om mere harmonisk krop med en bedre holdning.

Jeg tror nemlig på, at rigtig mange kan blive fri for rygproblemer og stress, når de lærer Pilates at kende.Plus man får en stærkere og sundere krop, som kan klare hverdagens strabadser. Pilates er særlig effektiv til at styrke korsetmusklerne. Korsetmusklerne er dem, der giver flad mave, stærk ryg og flot og bedre kropsholdning. Dette er den optimale træning for din bevægelse og holdning.

Uanset hvilken motionsform du er vant til, kan Pilates altid supplere med bevægelser, som gavner din krop, men kan også stå alene.

 

Min mission med Pilates er, at så mange som overhovedet muligt skal have muligheden for at opleve Pilates-øvelsernes velgørende virkning på egen krop.

 

Pilates giver stabilitet, styrke, udholdenhed og smidighed.

Pilates SKAL mærkes, og så skal du have tålmodighed, når først du får lært det, kan du ikke undvære det.

 

Hold 18
Pilates II - En del af fri træning
Dorthe Andersen

Dette er et hold for dem som har lyst til at udfordre deres indre muskler med den lille bold. Vi vil bruge grundprincipperne fra Pilates. Grundprincipperne vi vi hurtig gennemgå de første par gange.

Jeg vil sætte fokus på udholdenhed og styrke, så sveden vil springe frem på panden, og I vil komme til at mærke jeres muskler flere dage efter.

Jeg forventer, at I er med på noget nyt og til tider noget hårde øvelser.

Dette hold er en del af ”Fri træning”, og vil hænge super godt sammen med et af de andre hold.

 

Hold 19
Smart Training - En del af fri træning
Mette Kuhr

Smart training er træning af hjernen via fysiske øvelser. Smart training udfordrer og styrker hjernens kapacitet og forbedrer din indlæring, hukommelse, koncentration og koordination – og hvem vil ikke gerne være bedre her!

Det er ikke høj puls og intensitet men øvelser og bevægelse kombineret med hjernegymnastik.

Der er garanti for smil på læben og højt humør undervejs. Træningen kan evt. kombineres med jumping, yoga eller puls/power sammen aften.

Alder: 40+ (incl seniorer)

 

Hold 20
Dame Motion - En del af fri træning
Kirsten Jensen

Trænger du til at komme i form og have en hård, men hyggelig times motion i vinterhalvåret, så kom og vær med til DameMotion. Hvad kan du se frem til:

  • Grundig opvarmning, hvor hele kroppen tilgodeses  
  • Øvelser på måtte, hvor mave, ryg bækkenbund og baller bliver strammet op
  • Af sjove ting kan nævnes kondidans
  • Der er ingen svære seriesammensætninger. Ej heller opvisninger
  • Hele timens program foregår til iørefaldende musik
  • Vi afslutter gymnastiktimen med udstrækninger

 

Hold 21
Fitness Dance - En del af fri træning
Lone Sarauw, Cilia Bast

Dans & Styrke er et hold, hvor du får kombineret dansetræning og styrketræning. Dansen er på et niveau, hvor alle kan være med. Det er ikke nødvendigt med danseerfaring, bare man har mod på at kaste sig ud i det og have det sjovt. Holdet er for folk i alle aldre.

I Dans & Styrke får du brugt hele kroppen med stor variation i bevægelser og tempo. Det giver styrke, kondition og bevægelighed til kroppens led. Ud over at motionere kroppen får du motioneret hjernen ved at skulle følge de simple dansetrin.

På dette hold vil du også blive tanket op med danseglæde og overskud. Vi glæder os til at se jer til en rigtig god dansesæson.

 

Hold 22
Puls & Power - En del af fri træning
Marie Funder

På dette holder arbejder vi med konditions- og muskeltræning. Målet er at træne med høj intensitet, men der er altid fokus på at sikre god kvalitet i alle øvelser. Vi afprøver forskellige former for træning i læbet af sæsonen og arbejder primært med egen kropsvægt. Velkommen til en time med sved på panden og effektiv træning. Alle kan være med - jeg tilpasser træningen til den enkelte.

 

Hold 23
Boks & Styrke - En del af fri træning
Finn Sørensen

Beskrivelse ikke nødvendigt. Fuld fart og sved fra panden. Du bliver ung, slank og smuk på nul komma fem.

 

Hold 24 
Lørdags Surprice - En del af fri træning
Amanda Ellermann, Dorthe Andersen, Lise Lund og Fie Kronborg

Det giver sig selv - Det er en surprice. Men instruktørerne vil tage udgangspunkt i det de underviser i på deres andre hold i løbet af ugen. 

 

 

VIF Gymnastik 19. august kl. 09:40
Online tilmelding åbner søndag den 3. september. Gymnastik klar til sæssonen 2017/2018
VIF Gymnastik
Tak for i år
VIF Gymnastik
Gymnastik afholder forårsopvisning lørdag d. 18. Marts i Hallen
VIF Gymnastik
Vestbjerg IF søger hjælpere til Landsstævnet i Aalborg
VIF Gymnastik
Juletræning d. 28. dec.