Menu

Holdbeskrivelser

Hold 1
Forældre/barn 1 - 2 år
Malene Nørgaard Olesen


Forældre/barn holdet er et hold for alle børn og en voksen - forældre, bedsteforældre eller en anden voksen som er tæt på barnet, som alle har lyst til at bevæge sig og lave gymnastik.Vi skal bruge kroppen og udvikle både fin- og grovmotorikken i samspil med med musik, bevægelse, redskaber og hinanden. Vi er aktive både børn og voksne, så mød op omklædt, så vi alle kan få sved på panden og bruge kroppen bedst muligt. Jeg glæder mig rigtig meget til at se rigtig mange børn og voksne i gymnastiksalen torsdag eftermiddag :-) 

  

Hold 2
Forældre/barn 3 - 4 år
Marie Funder

Forældre/barn holdet er et hold for alle børn og en voksen - forældre, bedsteforældre eller en anden voksen som er tæt på barnet, som alle har lyst til at bevæge sig og lave gymnastik.Vi skal bruge kroppen og udvikle både fin- og grovmotorikken i samspil med med musik, bevægelse, redskaber og hinanden. Vi er aktive både børn og voksne, så mød op omklædt, så vi alle kan få sved på panden og bruge kroppen bedst muligt. Jeg glæder mig rigtig meget til at se rigtig mange børn og voksne i gymnastiksalen torsdag eftermiddag :-)


Hold 3
Eventyrspring 4-5 år 
Thomas Livoni og Anna Aaen
Holdleder: Heidi Livoni og Julie Aaen

Er du 4-5 år, og klar på et helt fantastisk eventyr? Så er Eventyrspring lige noget for dig! Vi skal hoppe, springe, danse, lege og en masse andet sjov! Vi vil garantere et smil på læben og et stort eventyr foran os! Det eneste vi mangler nu er dig

 

Hold 4
Knejter og tøser 5år - 0.kl 
Kristine Tell og Julie Urth
Holdleder: Rikke Urth

Er du fyldt med energi og klar til at gå til gymnastik uden mor eller far – så er det dig vi skal have på holdet! Træningerne består i leg, spring og en masse sjov og ballade, det bliver 45 min.  hver Mandag med 100% gang i den, i løbet af vinter halvåret vil du bl.a. lære at kunne springe i trampolin og air-track stå på hænder og hovedet og lære en masse sjove og nye lege.

 

Hold 5
Spring-Kids 0. kl. - 1. kl. 
Torben og Janus

Fart, ballade og sved på panden. Vi laver opvarmning til høj musik med løb i fuld fart og skøre hop. 
Vi skal stå på hænder, lave saltoer og træne flik flak. Til opvisning laver vi spring og en lille dans. 
For seje drenge og piger, der er klar på at give den gas.

 

Hold 6
Power Dance fra 0.-2. kl
Anette Jacobsen

Elsker du at danse foran spejlet og bevæge dig til musikken er her holdet lige for dig. Er du pige eller dreng betyder ingenting, alle er velkommen. Vi starter træningen med opvarmning, derefter danser vi og har det sjovt. Der skal helst ikke være nogen som går hjem uden røde kinder og måske en smule sved på panden. 


Hold 7
Ropeskipping 0. kl. - 2. kl.
Kristine Tell og Rikke Urth

 

Jubii, så er vi klar med endnu en sæson for de friske sjippere, så er du klar?  Pulsen skal op, vi skal have det sjovt i et sjippetov – både små og store tove skal i brug. Vi skal have det sjovt sammen, lave sjippeserier som vi kan vise vores forældre og bedsteforældre. Du kommer til at lære tricks og andre sjove ting i et sjippetov. Så skynd dig at melde dig til, vi glæder os til at se dig

 

Der vil komme ca. 1 - 2 opvisninger omkring marts måned.

 

Der skal udover kontingent påregnes udgifter til:        Sjippetov: kr. 35,00

 

Hold 8
Power-Kids 2. kl. - 3. kl. 
Torben og Janus

Fart, ballade og sved på panden. Vi laver opvarmning til høj musik med løb i fuld fart og skøre hop. 
Vi skal stå på hænder, lave saltoer og træne flik flak. Til opvisning laver vi spring og en lille dans. 
For seje drenge og piger, der er klar på at give den gas.
Vi øver os i at lave rigtig opvarmning på række som de store p[ juniorholdene.


Hold 9
Rope Skipping fra 3. kl.
Marie Holm, Rikke Urth

 

Vi hopper videre, til fede og gode rytmer – nye og spændende tricks og spring i sjippetovene – her på holdet er det vigtigt med meget stor aldersspredning, vi hjælper hinanden og hopper sammen og alene – i år bliver udfordringerne kun sjovere J

Holdet er for de sjippere, der er klar på nye udfordringer og flere opvisninger.

Gå ind på facebook siden og tilmeld dig gruppen Vestbjerg Ropeskipping fra 3. kl 2018/2019  her kan du se billeder og andre opslag fra tidligere sæsoner.

HUSK – Sjipning styrker kondien, hjertet og motorikken – så skynd dig at melde dig til!

 

Der skal udover kontingent påregnes udgifter til:        Sjippetov: kr. 35,00

 

Hold 10
SuperTeam 3. kl - 5. kl. 
Nanna Honoré, Jacob Holm 

Der er fart over feltet på Vestbjerg SuperTeam og det går ikke stille for sig. Der er altid tid til skæg og ballade. Der vil blive lavet saltoer og masser af forskellige spring! I slutningen af sæsonen har vi en super vild opvisning.

 

Hold 11
Rytmepiger 3. kl. - 5. kl.
Julie Urth

Dette er holdet for dig, som kunne tænke dig at danse og lave rytmisk gymnastik. Udover lidt længere serier vil vi gerne udfordrer gymnasterne lidt med deres smidighed og balance. De eneste krav til gymnasterne er: godt humør, masser energi og lysten til at bevæge sig.
Vi glæder os til at se jer allesammen til sæsonstart.

 

Hold 12
Juniorspring 6. kl. -> 
Anne Bøgh, Mads & Anders

På junior - Sping arbejder vi med spring på alle niveauer – der er både plads til nybegynderen og den øvede gymnast. Vi arbejder, i løbet af sæsonen, med styrke, smidighed, balance, rytme, teknikstationer og så selvfølgelig en masse fede spring. Fuld gas fremad - vi glæder os til at komme i gang med sæsonen!

 

Hold 13
Juniorrytme
Anne Bøgh

Kan du lide at danse og bevæge dig til musik? Så skal du tage med på Junior Rytme! Dette hold er for dig, som går i 6. klasse og op efter og som brænder for at dyrke rytmisk gymnastik. På dette hold vil vi arbejde med afsæt i grundgymnastikken og komme hele paletten rundt inden for rytmisk bevægelse og dans, spring over gulv, smidighed og balance, styrke og meget meget mere! Om du er øvet eller nybegynder, vil vi sørge for, at niveauet bliver tilpasset så alle, der har lyst til en sjov og lærerig træning med fokus på rytme, har mulighed for at være med. Du skal bare have lyst til at lære og bevæge dig! Vi gennem sæsonen arbejde med forskellige serier og sammensætte et fedt opvisningsprogram til foråret.

Vi glæder os til at se dig!

 

Hold 14
Fri træning på udvalgte voksenhold

I sæsonen 2018/19 kan du tilmelde dig et koncept, som hedder ”fri træning”. Det betyder, at du kan deltage frit alt det du vil på 9 bestemte hold i løbet af ugen. Instruktørerne kører holdets sædvanlige program, så du møder bare og deltager sammen med de øvrige på holdet.

Læs mere HER

 

Hold 15
Yoga
Kristina Olesen

Yoga er et hold for både mænd og kvinder, hvor vi arbejder vi med bl.a. smidighed, styrke, balance og afspænding. Alle kan være med. Husk at medbringe et tæppe og meget gerne egen måtte, hvis man har en.

 

Hold 16
Yoga Relax - *En del af fri træning
Lise Lund

Et hold inspireret af yin yoga, hvor der er fokus på afspænding og udstrækning. Vi bruger lidt mere tid på at være i de forskellige yoga stillinger, for derved at oparbejde en mere fleksibel krop. Målet er at finde ro og balance. Holdet er for både kvinder og mænd og der er ingen forudsætninger for tidligere yogapraksis. 

 

Hold 17
Pilates - *En del af fri træning
Dorthe Andersen

Pilates er en effektiv træningsform, som henvender sig til alle uanset udgangspunkt (alder og fysik). Pilates har eksisteret i rigtig mange år, og har overlevet tidens trends. 

Pilates gør kroppen smidig, stærk og udholdende og samtidig øger øvelserne funktionen af enhver lille detalje i kroppen – fra top til tå. Det er en sikker og effektiv træningsmetode. Det får dig til at føle dig i bedre form i en fastere og mere harmonisk krop med en bedre holdning. Plus du får en stærkere og sundere krop, som kan klare hverdagens strabadser

Min erfaring er, at rigtig mange kan blive fri for rygproblemer og stress, når de lærer Pilates at kende.
Plus man får en stærkere og sundere krop, som kan klare hverdagens strabadser. Pilates er særlig effektiv til at styrke korsetmusklerne. Korsetmusklerne er dem, der giver flad mave, stærk ryg og flot og bedre kropsholdning. Dette er den optimale træning for din bevægelse og holdning. 

Uanset hvilken motionsform du er vant til, kan Pilates altid supplere med bevægelser, som gavner din krop, men kan også stå alene. 

 

Min mission med Pilates er, at så mange som overhovedet muligt skal have muligheden for at opleve Pilates-øvelsernes gode virkning på egen krop.

 

Pilates en gang om ugen giver stabilitet, styrke (mave og ryg), udholdenhed, smidighed og bedre balance. 

Pilates SKAL mærkes, og så skal du have tålmodighed

 

Hold 18
Smart Training - *En del af fri træning
Mette Kuhr

Smart Training:

Kom og prøv et helt nyt træningskoncept - Smart Traning. Kort fortalt er det gymnastik for hjerne og krop. 
Træningen består af lette fysiske øvelser og bevægelse kombineret med hjernegymnastik og tænkning. Smart Training udfordrer og styrker hjernen og 
forbedrer dermed din indlæring, hukommelse, koncentration og koordination. 
Der er garanti for smil på læben og højt humør undervejs.
Træningen kan med fordel kombineres med pilates eller damemotion, som ligger umiddelbart før/efter.

Alder: 40+ (incl seniorer) 

 

Hold 19
Dame Motion - *En del af fri træning
Kirsten Jensen

Trænger du til at komme i form og have en hård, men hyggelig times motion i vinterhalvåret, så kom og vær med til DameMotion. Hvad kan du se frem til:

  • Grundig opvarmning, hvor hele kroppen tilgodeses  
  • Øvelser på måtte, hvor mave, ryg bækkenbund og baller bliver strammet op
  • Af sjove ting kan nævnes kondidans
  • Der er ingen svære seriesammensætninger. Ej heller opvisninger
  • Hele timens program foregår til iørefaldende musik
  • Vi afslutter gymnastiktimen med udstrækninger

 

Hold 20
Dance  Fitness - *En del af fri træning
Lone Sarauw, Cilia Bast

Dans & Styrke er et hold, hvor du får kombineret dansetræning og styrketræning. Dansen er på et niveau, hvor alle kan være med. Det er ikke nødvendigt med danseerfaring, bare man har mod på at kaste sig ud i det og have det sjovt. Holdet er for folk i alle aldre.

I Dans & Styrke får du brugt hele kroppen med stor variation i bevægelser og tempo. Det giver styrke, kondition og bevægelighed til kroppens led. Ud over at motionere kroppen får du motioneret hjernen ved at skulle følge de simple dansetrin.

På dette hold vil du også blive tanket op med danseglæde og overskud. Vi glæder os til at se jer til en rigtig god dansesæson.

 

Hold 21
Puls & Power - *En del af fri træning
Marie Funder

På dette holder arbejder vi med konditions- og muskeltræning. Målet er at træne med høj intensitet, men der er altid fokus på at sikre god kvalitet i alle øvelser. Vi afprøver forskellige former for træning i læbet af sæsonen og arbejder primært med egen kropsvægt. Velkommen til en time med sved på panden og effektiv træning. Alle kan være med - jeg tilpasser træningen til den enkelte.

 

Hold 22
Boks & Styrke - *En del af fri træning
Finn Sørensen

Beskrivelse ikke nødvendigt. Fuld fart og sved fra panden. Du bliver ung, slank og smuk på nul komma fem.

 

Hold 23
LørdagsSurprise - *En del af fri træning
Forskellige instruktører

Det giver sig selv - Det er en surprise. Men instruktørerne vil tage udgangspunkt i det de underviser i på deres andre hold i løbet af ugen. 

 

 

Hold 24
Jumping II - Kun 14 pladser på holdet
Anni Lützen

BodyJump er træning på små trampoliner. 

Få sved på panden og pulsen op med denne sjove træningsform, som styrker musklerne, træner balancen, øger konditionen og forbrænder masser af kalorier. 

BodyJump er for alle uanset niveau, for du kontrollerer selv intensiteten, og det er uden vanskelige koreografier. Der er minimal belastning på leddene takket være trampolinernes bløde affjedring. 

 

Så sjovt, at du næsten ikke opdager, hvor hårdt det er!

 

Hold 25
Jumping I - Kun 14 pladser på holdet
Joan Yde

Body Jump er en effektiv træningsform der udføres på små trampoliner. Der hoppes i takt til god (og høj) musik og vi får pulsen op på en svedig og sjov måde.

Træningsformen styrker primært din kondition og kernemuskulatur. Yderligere styrkes din balance og koordineringsevne.

Jumping er tre gange mere effektivt end jogging, hvilket bl.a. skyldes den konstante tyngdekraftsændring, hvor mere end 400 muskler bliver spændt og afslappet samtidigt.

Timen er tilrettelagt således at vi starter med en let opvarmning og herefter hoppes der resten af timen dog med pauser imellem sangene, og timen sluttes af med let udstrækning.

Det er en fordel at have erfaring med fx aerobic, step eller dans, da der udføres forskellige koordineringer under hoppene.

 

Hold 26
Jump’n’Burn - Kun 14 pladser på holdet
Amanda Ellerman Jensen

 

Jump’n’burn er holdet for dig, som ønsker en intens træning med både cardio og styrketræning. Træningen varer 45 min. hvor vi hver gang stiler efter at nå de fleste af kroppens store muskler igennem. Derudover skal vi også have smil på læben og pulsen op på minitrampolinerne. Timen er også for dig, som ønsker et hold lige efter arbejde, hvor man stadig har en lang aften tilbage, når man kommer hjem. Jeg håber på at se rigtig mange af jer.