Menu

Holdbeskrivelser

Forældre/barn 1 - 2 år 2014-2015
Kristina Ellerman

Forældre/barn holdet er et hold for alle børn og en voksen - forældre, bedsteforældre eller en anden voksen som er tæt på barnet, som alle har lyst til at bevæge sig og lave gymnastik.Vi skal bruge kroppen og udvikle både fin- og grovmotorikken i samspil med med musik, bevægelse, redskaber og hinanden. Vi er aktive både børn og voksne, så mød op omklædt, så vi alle kan få sved på panden og bruge kroppen bedst muligt. Jeg glæder mig rigtig meget til at se rigtig mange børn og voksne i gymnastiksalen torsdag eftermiddag :-)

 

 

Forældre/barn 3 - 4 år 2012-2013
Kristina Ellerman

Forældre/barn holdet er et hold for alle børn og en voksen - forældre, bedsteforældre eller en anden voksen som er tæt på barnet, som alle har lyst til at bevæge sig og lave gymnastik.Vi skal bruge kroppen og udvikle både fin- og grovmotorikken i samspil med med musik, bevægelse, redskaber og hinanden. Vi er aktive både børn og voksne, så mød op omklædt, så vi alle kan få sved på panden og bruge kroppen bedst muligt. Jeg glæder mig rigtig meget til at se rigtig mange børn og voksne i gymnastiksalen torsdag eftermiddag :-)

 

 

Stjernemix 4-5 år 2011-2012
Julie Urth og Josephine Østerheden
Holdleder: Rikke Urth

Er 4-5 år og er klar til at få brændt noget energi af er det dig vi skal have på det her hold! Vi skal lege, springe og lave en masse sjov og ballade, det bliver en time med gang i den, og du vil komme til at springe i trampolin og air-track stå på hænder og hovedet og lære en masse sjove og nye lege.

 

 

Knejter og tøser 5år - 0.kl  2009-2011
Jeppe Jeppesen, Caroline Jeppesen og Nanna Honoré 

Er du fyldt med krudt i røven er det dig vi skal have på holdet! Træningerne består i leg, spring og en masse sjov og ballade, det bliver en time hver onsdag med 100% gang i den, i løbet af vinter halvåret vil du bl.a. lære at kunne springe i trampolin og air-track stå på hænder og hovedet og lære en masse sjove og nye lege.

 

 

Spring-Kids 0. kl. - 1. kl.
Torben og Janus

Fart, ballade og sved på panden. Vi laver opvarmning til høj musik med løb i fuld fart og skøre hop.
Vi skal stå på hænder, lave saltoer og træne flik flak. Til opvisning laver vi spring og en lille dans.
For seje drenge og piger, der er klar på at give den gas.

Bemærk speciel opstart indtil 1/11: 

Onsdagstræninger afholdes ikke i sept. og okt. I stedet holdes flg. træninger:
Lørdag d. 17/9 kl. 0900 - 10.00, Springsalen, Aabybro Efterskole
Lørdag d. 24/9 kl. 0900 - 1000, Springsalen, Aabybro Efterskole
Lørdag d. 8/10 kl. 1100 - 1200, Salen, Vestbjerg Hallen
Lørdag d. 29/10 kl 1100 - 1200, Salen, Vestbjerg Hallen

Herefter som i programmet

 

 

 

Power-Kids 2. kl. - 3. kl.
Torben og Janus

Fart, ballade og sved på panden. Vi laver opvarmning til høj musik med løb i fuld fart og skøre hop.
Vi skal stå på hænder, lave saltoer og træne flik flak. Til opvisning laver vi spring og en lille dans.
For seje drenge og piger, der er klar på at give den gas.
Vi øver os i at lave rigtig opvarmning på række som de store p[ juniorholdene.

Bemærk speciel opstart indtil 1/11: 

Onsdagstræninger afholdes ikke i sept. og okt. I stedet holdes flg. træninger:
Lørdag d. 17/9 kl. 1000 - 1100, Springsalen, Aabybro Efterskole
Lørdag d. 24/9 kl. 1000 - 1100, Springsalen, Aabybro Efterskole
Lørdag d. 8/10 kl. 1200 - 1300, Salen, Vestbjerg Hallen
Lørdag d. 29/10 kl 1200 - 1300, Salen, Vestbjerg Hallen

Herefter som i programmet

 

 

SuperTeam 3. kl - 5. kl.
Nanna Honoré, Anders Nielsen, Thomas Pedersen og Anna Bøgh

Der er fart over feltet på Vestbjerg SuperTeam og det går ikke stille for sig.
Der er altid tid til skæg og ballade. Der vil blive lavet saltoer og masser af forskellige spring! I slutningen af sæsonen har vi en super vild opvisning.  

 

 

Vestbjerg Springerne 6. kl. ->
Anne Bøgh og Anders Nielsen

På Vestbjerg Springerene går vi primært kun op i spring og vi arbejder hårdt på at udfordre alle på holdet.
Der vil blive lavet alt fra baglæns til forlæns saltoer, dobbelt salto og tempo flik.

 

 

Rytmisk opvisning 8. kl. ->
Pernille Pedersen og Amanda Ellerman

Dette hold er for dig, der går i 8. klasse eller derover og elsker at lave rytmisk gymnastik.
Vi vil sørge for, at der er udfordringer for alle, uanset niveau, og vil igennem sæsonen komme til at arbejde med flere forskellige stilarter indenfor gymnastikken.

Holdet er utraditionelt på den måde, at istedet for en ugentlig træning, så vil vi komme til at have en lidt længere træning ca. en gang om måneden.
Vi træner kl. 11-15 disse følgende lørdage: 10/9, 24/9, 22/10, 26/11, 17/12, 7/1, 4/2 og 4/3.

Det er vigtigt, at træningerne prioriteres højt, da der vil komme en del nyt til hver eneste træning.
Der vil blive stillet krav til at man øver en smule derhjemme, så man kan huske det fra træning til træning.
Altså kræver det, at man tager ansvar for sig selv og sin læring for at gå på dette hold, men det bliver super sjovt, og vi glæder os meget til at komme i gang!

Holdet vil deltage i flere af DGI Nordjyllands forårsopvisninger.

 

 

Rope Skipping I   0. – 2. kl
Julie Urth og Kristine Tell
Holdleder: Rikke Urth
 

Jubii, så er vi klar med endnu et sjippehold i Vestbjerg, så er du klar? Pulsen skal op, vi skal have det sjovt i et sjippetov – både små og store tove skal i brug.
Vi skal have det sjovt sammen, lave sjippeserier som vi kan vise vores forældre og bedsteforældre. Du kommer til at lære tricks og andre sjove ting i et sjippetov.
Så skynd dig at melde dig til, vi glæder os til at se dig

Der vil komme ca. 1 - 2 opvisninger omkring marts måned.

Der skal udover kontingent påregnes udgifter til:   Sjippetov: kr. 35,00

 

 

Rope Skipping II, Aspiranter fra 3.kl
Rikke Urth og Marie Tølbøll

Så skal der SJIPPES, pulsen skal op på max. Er du klar? Dreng – Pige, Stor – lille, begynder el. øvet , her er der plads til alle, der gerne vil bruge sjippetovet til noget sjovt og udfordrende.

Rope Skipping består primært af følgende discipliner, som vi vil arbejde med i sæsonen:

  • Single Rope Freestyle - en person sjipper med et enkelt tov og laver så mange forskellige tricks som muligt.

  • ChineseWheel Freestyle - to personer sjipper med to tove, som de svinger asynkront.

  • Double Dutch Freestyle - to personer svinger to tove mod hinanden, en eller flere hopper over tovene.

  • Speed - en person sjipper på tid så mange hop som muligt.

HUSK – Dette er ikke kun en pigesport – drenge kan sagtens være med og have det sjovt!

Der vil komme ca. 2 – 3 opvisninger omkring marts måned.

Der skal udover kontingent påregnes udgifter til:                  Sjippetov: kr. 35,00

Har man gået på holdet tidligere, kan man sagtens bruge sjippetovet fra sidste år.

HUSK – Sjipning styrker kondien, hjertet og motorikken – så skynd dig at melde dig til!

 

 

Rope Skipping III,  Show Team fra 4. kl
Rikke Urth

Vi hopper videre, til fede og gode rytmer – nye og spændende tricks og spring i sjippetovene – her på holdet er det vigtigt med meget stor aldersspredning, vi hjælper hinanden og hopper sammen og alene – i år bliver udfordringerne kun sjovere J

Holdet er for de øvede sjippere, så har du sjippet i mere end 2 år og er du klar på nye udfordringer og flere opvisninger, så er dette holdet for dig. Du kan tilmelde dig dette hold, hvis du:

  • Har gået på holdet tidligere

  • Har sjippet i mere end 2 år på et andet hold

  • Er indstillet på at komme til ALLE træninger, ekstratræninger samt opvisninger.

Gå ind på facebook siden og tilmeld dig gruppen Vestbjerg Rope Show Team 2016/2017 her kan du se billeder og andre opslag fra tidligere sæsoner.

HUSK – Sjipning styrker kondien, hjertet og motorikken – så skynd dig at melde dig til!

Der skal udover kontingent påregnes udgifter til:                  Sjippetov: kr. 35,00

 

 

Powerdance I 0. kl. - 2. kl.
Anette Jacobsen og Julie Mikkelsen

Elsker du at danse foran spejlet og bevæge dig til musikken er her holdet lige for dig. Er du pige eller dreng betyder ingenting, alle er velkommen. Vi starter træningen med opvarmning, derefter danser vi og har det sjovt. Der skal helst ikke være nogen som går hjem uden røde kinder og måske en smule sved på panden. 

 

 

Powerdance I 3. kl. - 5. kl.
Anette Jacobsen

Elsker du at danse foran spejlet og bevæge dig til musikken er her holdet lige for dig. Er du pige eller dreng betyder ingenting, alle er velkommen. Vi starter træningen med opvarmning, derefter danser vi og har det sjovt. Der skal helst ikke være nogen som går hjem uden røde kinder og måske en smule sved på panden. 

 

 

Yoga (Mandag)
Kristina Olesen

Yoga er et hold for både mænd og kvinder, hvor vi arbejder vi med bl.a. smidighed, styrke, balance og afspænding. Alle kan være med. Husk at medbringe et tæppe og meget gerne egen måtte, hvis man har en.

  

 

Puls & Power
(En del af koncept Fri Træning)
Marie Funder

På dette holder arbejder vi med konditions- og muskeltræning. Målet er at træne med høj intensitet, men der er altid fokus på at sikre god kvalitet i alle øvelser. Vi afprøver forskellige former for træning i læbet af sæsonen og arbejder primært med egen kropsvægt. Velkommen til en time med sved på panden og effektiv træning. Alle kan være med - jeg tilpasser træningen til den enkelte.

 

 

Pilates I - Begyndere
Dorthe Andersen

Pilates er en effektiv træningsform, som er kommet for at blive, og henvender sig til alle uanset udgangspunkt (alder og fysik). Pilates har eksisteret i rigtig mange år, og har overlevet tidens trends.

Pilates får dig til at føle dig i bedre form i en fastere om mere harmonisk krop med en bedre holdning.

Jeg tror nemlig på, at rigtig mange kan blive fri for rygproblemer og stress, når de lærer Pilates at kende.Plus man får en stærkere og sundere krop, som kan klare hverdagens strabadser. Pilates er særlig effektiv til at styrke korsetmusklerne. Korsetmusklerne er dem, der giver flad mave, stærk ryg og flot og bedre kropsholdning. Dette er den optimale træning for din bevægelse og holdning.

Uanset hvilken motionsform du er vant til, kan Pilates altid supplere med bevægelser, som gavner din krop, men kan også stå alene.

 

Min mission med Pilates er, at så mange som overhovedet muligt skal have muligheden for at opleve Pilates-øvelsernes velgørende virkning på egen krop.

 

Pilates giver stabilitet, styrke, udholdenhed og smidighed.

Pilates SKAL mærkes, og så skal du have tålmodighed, når først du får lært det, kan du ikke undvære det.

 

 

Pilates II - Med lille bold
(En del af koncept Fri Træning)
Dorthe Andersen

Dette er et hold for dem som har lyst til at udfordre deres indre muskler med den lille bold. Vi vil bruge grundprincipperne fra Pilates. Grundprincipperne vi vi hurtig gennemgå de første par gange.

Jeg vil sætte fokus på udholdenhed og styrke, så sveden vil springe frem på panden, og I vil komme til at mærke jeres muskler flere dage efter.

Jeg forventer, at I er med på noget nyt og til tider noget hårde øvelser.

Dette hold er en del af ”Fri træning”, og vil hænge super godt sammen med et af de andre hold.

 

 

Boks og Styrke
(En del af koncept Fri Træning)
Finn Sørensen

Nøgleordene er fysisk og konditionspræget træning. Øvelserne er meget lig de øvelser, som de "rigtige" boksere bliver trænet i. Det er vigtigt at være opmærksom på, at boksetræning er meget disciplineret, og at der trænes uafbrudt ude pauser. Vandflasken skal derfor være godt fyldt fra starten af. Selv om der ikke er meget tid til sjov og pjank, får øvelserne dig til at trække på smilebåndet. Hver time starter med opvarmning i form af min. 10 minutters løb efterfulgt af styrketræning - ofte parvis eller i grupper. Vær ikke bange for at få sved på panden.

 

 

Cirkeltræning
(En del af koncept Fri Træning)
Finn Sørensen

Beskrivelse ikke nødvendigt. Fuld fart og sved fra panden. Du bliver ung, slank og smuk på nul komma fem.

 

 

DameMotion
(En del af koncept Fri Træning)
Kirsten Jensen

Trænger du til at komme i form og have en hård, men hyggelig times motion i vinterhalvåret, så kom og vær med til DameMotion. Hvad kan du se frem til:

  • Grundig opvarmning, hvor hele kroppen tilgodeses  

  • Øvelser på måtte, hvor mave, ryg bækkenbund og baller bliver strammet op

  • Af sjove ting kan nævnes kondidans

  • Der er ingen svære seriesammensætninger. Ej heller opvisninger

  • Hele timens program foregår til iørefaldende musik

  • Vi afslutter gymnastiktimen med udstrækninger

 

 

Dans & Styrke
(En del af koncept Fri Træning)
Lone Sarauw og Cilia Bast

Dans & Styrke er et hold, hvor du får kombineret dansetræning og styrketræning. Dansen er på et niveau, hvor alle kan være med. Det er ikke nødvendigt med danseerfaring, bare man har mod på at kaste sig ud i det og have det sjovt. Holdet er for folk i alle aldre.

I Dans & Styrke får du brugt hele kroppen med stor variation i bevægelser og tempo. Det giver styrke, kondition og bevægelighed til kroppens led. Ud over at motionere kroppen får du motioneret hjernen ved at skulle følge de simple dansetrin.

På dette hold vil du også blive tanket op med danseglæde og overskud. Vi glæder os til at se jer til en rigtig god dansesæson.

 

 

Piloxing
(En del af koncept Fri Træning)
Jeanette Dragsted

“Denne nye fitnessform kombinerer Pilates, boksning og en smule dans, der gør timen sjov og anderledes end de almindelige styrke- og pulstræninger. Fordelen ved Piloxing er, at du både får høj puls under boksningen og styrke og kropsbevidsthed under Pilates-delen. Samtidig får du effektiv intervaltræning, fordi der både er et højt energiniveau fra boksning og et lavere energiniveau fra Pilates, der tilsammen giver dig en stærk og smidig krop. Der er garanteret sved på panden, smil på læben og en forbrænding på 400-900 kalorier på en enkelt træningstime! Timen er for alle – uanset fitnessniveau.“

 

 

Surprice
(En del af koncept Fri Træning)
Jeanette, Cilia, Dorthe, Finn m.fl.

Bemærk - Ingen træning lørdag d. 1. okt. pga. Borgerfesten.

Mød op til noget nyt hver lørdag.
Vores dygtige vokseninstruktører skiftes til at give dig sved på panden.
Forskellige bevægelsestyper, forskellig musik og forskelligt humør.
Det bliver sjovt og spænende hver gang.

 

 

Yoga (Lørdag)
(En del af koncept Fri Træning)
Jeanette Dragsted

”Den helt perfekte måde at starte weekenden på! På dette hold mødes vi for at komme ned i gear, være gode mod os selv og mærke kroppen. Yoga hjælper med at skabe ro og balance mellem krop og sind, styrker den ydre muskulatur, de indre organer, nervesystemet og tilfører ny energi. Kombinationen af fysisk stræk og mentalt fokus øger effekten og hjælper dig med at være til stede i nuet og slippe mentalt stress. Du vil opleve fornyet energi, bedre kropsholdning, øget kropsbevidsthed, og en dybere indre ro. Vi slutter hver time med afspænding. Alle uanset alder og erfaring kan deltage.”

 

 

 

 

 

VIF Gymnastik 27. marts kl. 09:08
Tak for i år Nu er der sommergymnastik
VIF Gymnastik
Gymnastik afholder forårsopvisning lørdag d. 18. Marts i Hallen
VIF Gymnastik
Vestbjerg IF søger hjælpere til Landsstævnet i Aalborg
VIF Gymnastik
Juletræning d. 28. dec.
VIF Gymnastik
Stor søgning til Vestbjerg Gymnastik