Menu

Holdbeskrivelser

Hold 1
Forældre/barn 1 - 2 år
Årgang 17/18
Kristina Ellerman


Forældre/barn holdet er et hold for alle børn og en voksen - forældre, bedsteforældre eller en anden voksen som er tæt på barnet, som alle har lyst til at bevæge sig og lave gymnastik.Vi skal bruge kroppen og udvikle både fin- og grovmotorikken i samspil med med musik, bevægelse, redskaber og hinanden. Vi er aktive både børn og voksne, så mød op omklædt, så vi alle kan få sved på panden og bruge kroppen bedst muligt. Jeg glæder mig rigtig meget til at se rigtig mange børn og voksne i gymnastiksalen mandag eftermiddag.

 

Hold 2
Forældre/barn 3 - 4 år
Årgang 15/16
Kirsten Marie & Jesper Kjeldsen

Elsker du gymnastik – og især når det er sammen med mor, far, moster, bedstefar eller en anden voksen, der elsker bevægelse, spring og leg. Så har vi holdet til dig!

Her skal vi alle sammen have sved på panden, smil på læben og lære en masse nye færdigheder.

Vi glæder os til at være sammen med jer og få nogle fantastiske timer sammen.


Hold 3
Knejter og tøser 5 år - 0.kl 
Emilie Andersen & Sofie Randorff
Holdleder: Nikolaj Randorff

Hvis du er i aldersgruppen 5 år til 0. klasse og er klar på en mega sjov gymnastiksæson, så er Knejter og Tøser holdet for dig!

Vi skal gennem sæsonen lege en masse sjove lege, lære nogle seje danse, og sidst men ikke mindst skal vi lære en helt masse nye spring. Vi vil garantere et smil på læben og en masse sjov og ballade. 

 

Hold 4
SpringKids 1. kl. - 2. kl. 
Emilie Bjerre & Laura Lützen
Holdleder: Janus Bjerre

Fart, ballade og sved på panden. Vi laver opvarmning til høj musik med løb i fuld fart og skøre hop. 
Vi skal stå på hænder, lave saltoer og træne flik flak. Til opvisning laver vi spring og en lille dans. 
For seje drenge og piger, der er klar på at give den gas.


Hold 5
Ropeskipping 0. kl. - 2. kl.
Sarah Alrø & Lise Akkerman

Holdet er for både drenge og piger.

Jubii, så er vi klar med endnu en sæson for de friske sjippere, så er du klar?  Pulsen skal op, vi skal have det sjovt i et sjippetov – både små og store tove skal i brug. Vi skal have det sjovt sammen, lave sjippeserier som vi kan vise vores forældre og bedsteforældre. Du kommer til at lære tricks og andre sjove ting i et sjippetov. Så skynd dig at melde dig til, vi glæder os til at se dig

Der skal udover kontingent påregnes udgifter til:        Sjippetov: kr. 35,00


Hold 6
Rope Skipping fra 3. kl.
Kirstine Tell & Madeline Christensen
Holdleder: Rikke Urth

Holdet er for både drenge og piger.

Vi hopper videre, til fede og gode rytmer – nye og spændende tricks og spring i sjippetovene – her på holdet er det vigtigt med meget stor aldersspredning, vi hjælper hinanden og hopper sammen og alene – i år bliver udfordringerne kun sjovere J

Gå ind på facebook siden og tilmeld dig gruppen Vestbjerg Ropeskipping fra 3. kl 2018/2019  her kan du se billeder og andre opslag fra tidligere sæsoner.

HUSK – Sjipning styrker kondien, hjertet og motorikken – så skynd dig at melde dig til!

 

Der skal udover kontingent påregnes udgifter til:        Sjippetov: kr. 35,00

 

Hold 7
SuperTeam 3. kl - 5. kl. 
Nanna Honoré & Janus Bjerre

Der er fart over feltet på Vestbjerg SuperTeam og det går ikke stille for sig. Der er altid tid til skæg og ballade. Der vil blive lavet saltoer og masser af forskellige spring! I slutningen af sæsonen har vi en super vild opvisning.

 

Hold 8
Rytmepiger 3. kl. - 5. kl.
Julie Urth & Melissa Popp

Er du en rytmeglad pige, som går i 3-5 klasse? Så er Rytmepigerne 3-5 Klasse lige noget for dig! I løbet af sæsonen vil vi arbejde med gymnastikkens grundteknikker, bl.a. sving, hop & smidighed. Vi vil også arbejde med et opvisningsprogram, som vi kan fremvise til forårets kommende opvisninger. For os som instruktører er sammenholdet noget af det vigtigste på vores hold, derfor er det også en vigtig prioritering gennem træningerne. Vi glæder os til en masse gode træninger!

 

Hold 9
JuniorSpring 6. kl. -> 
Anne Bøgh, Anders Nielsen & Jan Olesen

På JuniorSpring arbejder vi med spring på alle niveauer – der er både plads til nybegynderen og den øvede gymnast. Vi arbejder, i løbet af sæsonen, med styrke, smidighed, balance, rytme, teknikstationer og så selvfølgelig en masse fede spring. Fuld gas fremad - vi glæder os til at komme i gang med sæsonen!

 

Hold 10
JuniorRytme 6. kl. -> 
Anne Bøgh & Fie Kronborg

Kan du lide at danse og bevæge dig til musik? Så skal du tage med på Junior Rytme! Dette hold er for dig, som går i 6. klasse og op efter og som brænder for at dyrke rytmisk gymnastik. På dette hold vil vi arbejde med afsæt i grundgymnastikken og komme hele paletten rundt inden for rytmisk bevægelse og dans, spring over gulv, smidighed og balance, styrke og meget meget mere! Om du er øvet eller nybegynder, vil vi sørge for, at niveauet bliver tilpasset så alle, der har lyst til en sjov og lærerig træning med fokus på rytme, har mulighed for at være med. Du skal bare have lyst til at lære og bevæge dig! Vi gennem sæsonen arbejde med forskellige serier og sammensætte et fedt opvisningsprogram til foråret.

Vi glæder os til at se dig!

 

Hold 11
Sanse-Motorik for børn med særlige behov - Kun 7 pladser på holdet 
Jannie Fosvang

I Sanse-Motorik er der fokus på træning igennem leg, sjov, glæde, motivation og samspil, mens vi styrker grundmotorikken.

Barnet deltager med en kendt voksen (mor, far, bedsteforælder osv.)

Vi træner de 3 primære sanser - labyrintsansen, følesansen og muskel-led sansen.

Der vil være visuelt understøttende struktur.

 

Hold 20
Fri træning

Fri træning betyder, at du kan deltage frit alt det du vil på 6 bestemte hold i løbet af ugen. Instruktørerne kører holdets sædvanlige program, så du møder bare op og deltager sammen med de øvrige på holdet.

Læs mere HER

 

Hold 21
Yoga Relax - *En del af fri træning
Lise Lund

Et hold inspireret af yin yoga, hvor der er fokus på afspænding og udstrækning. Vi bruger lidt mere tid på at være i de forskellige yoga stillinger, for derved at oparbejde en mere fleksibel krop. Målet er at finde ro og balance. Holdet er for både kvinder og mænd og der er ingen forudsætninger for tidligere yogapraksis. 

 

Hold 22
Pilates - *En del af fri træning
Dorthe Andersen

Pilates er en effektiv træningsform, som henvender sig til alle uanset udgangspunkt (alder og fysik). Pilates har eksisteret i rigtig mange år, og har overlevet tidens trends. 

Pilates gør kroppen smidig, stærk og udholdende og samtidig øger øvelserne funktionen af enhver lille detalje i kroppen – fra top til tå. Det er en sikker og effektiv træningsmetode. Det får dig til at føle dig i bedre form i en fastere og mere harmonisk krop med en bedre holdning. Plus du får en stærkere og sundere krop, som kan klare hverdagens strabadser

Min erfaring er, at rigtig mange kan blive fri for rygproblemer og stress, når de lærer Pilates at kende.
Plus man får en stærkere og sundere krop, som kan klare hverdagens strabadser. Pilates er særlig effektiv til at styrke korsetmusklerne. Korsetmusklerne er dem, der giver flad mave, stærk ryg og flot og bedre kropsholdning. Dette er den optimale træning for din bevægelse og holdning. 

Uanset hvilken motionsform du er vant til, kan Pilates altid supplere med bevægelser, som gavner din krop, men kan også stå alene. 

 

Min mission med Pilates er, at så mange som overhovedet muligt skal have muligheden for at opleve Pilates-øvelsernes gode virkning på egen krop.

 

Pilates en gang om ugen giver stabilitet, styrke (mave og ryg), udholdenhed, smidighed og bedre balance. 

Pilates SKAL mærkes, og så skal du have tålmodighed

 

Hold 23
Dame Motion - *En del af fri træning
Kirsten Jensen

Trænger du til at komme i form og have en hård, men hyggelig times motion i vinterhalvåret, så kom og vær med til DameMotion. Hvad kan du se frem til:

  • Grundig opvarmning, hvor hele kroppen tilgodeses  
  • Øvelser på måtte, hvor mave, ryg bækkenbund og baller bliver strammet op
  • Af sjove ting kan nævnes kondidans
  • Der er ingen svære seriesammensætninger. Ej heller opvisninger
  • Hele timens program foregår til iørefaldende musik
  • Vi afslutter gymnastiktimen med udstrækninger

 

Hold 24
Boks & Styrke - *En del af fri træning
Finn Sørensen

Beskrivelse ikke nødvendigt. Fuld fart og sved fra panden. Du bliver ung, slank og smuk på nul komma fem.

 

Hold 25
Jumping II - Kun 14 pladser på holdet
Anni Lützen

Jumping er træning på små trampoliner blandet med en lille del styrketræning. 

Få sved på panden og pulsen op med denne sjove træningsform, som styrker musklerne, træner balancen, øger konditionen og forbrænder masser af kalorier. 

Jumping er for alle uanset niveau, for du kontrollerer selv intensiteten, og det er uden vanskelige koreografier. Der er minimal belastning på leddene takket være trampolinernes bløde affjedring. 


Så sjovt, at du næsten ikke opdager, hvor hårdt det er!

 

Hold 27
Puls & Styrke - *En del af fri træning
Vibeke Pedersen

Velkommen til holdet, hvor vi kombinerer puls og styrke. Her når vi hele kroppen rundt på 1 time. Der er tale om funktionel træning i form af styrke- og konditionstræning bygget op omkring varierende øvelser, der udføres i korte intervaller ved relativ høj intensitet.

Øvelserne er meget enkle og effektive – dog med en del hop og løb, så pulsen kommer op!

Vi vil arbejde med både egen kropsvægt og med udvalgte redskaber. Du skal forvente at få sved på panden og måske ømme muskler dagen efter træning!

Alle kan deltage – men husk at fortælle instruktøren om eventuelle knæ- og skulder problemer. Der kan nemlig gives alternative øvelser.

Timen afsluttes med udstrækning.

En time for alle og med mulighed for at give den gas

 

Hold 28
Jumping I - Kun 14 pladser på holdet
Joan Yde

Body Jump er en effektiv træningsform der udføres på små trampoliner. Der hoppes i takt til god (og høj) musik og vi får pulsen op på en svedig og sjov måde.

Træningsformen styrker primært din kondition og kernemuskulatur. Yderligere styrkes din balance og koordineringsevne.

Jumping er tre gange mere effektivt end jogging, hvilket bl.a. skyldes den konstante tyngdekraftsændring, hvor mere end 400 muskler bliver spændt og afslappet samtidigt.

Timen er tilrettelagt således at vi starter med en let opvarmning og herefter hoppes der resten af timen dog med pauser imellem sangene, og timen sluttes af med let udstrækning.

Det er en fordel at have erfaring med fx aerobic, step eller dans, da der udføres forskellige koordineringer under hoppene.

 

Hold 29
Kropsanalyse & kostvejledning - Kun 8 pladser på holde
Vibeke Pedersen

TID TIL FORANDRING - KROPSANALYSE – KOSTRÅD – MOTIVATION

Som noget helt nyt er det nu muligt at (til)købe et forløb, som kan skabe forandring og sætte mål for din træning og kost – og være med til at fastholde din motivation for den ugentlige træning.

Du får… 3 timer, hvor kropsanalyse, kostråd og motivationssamtale indgår. Dette tilbud kan foregå i en kortere periode eller henover hele sæsonen. Det afgør du sammen med Certificeret Kostvejleder/Sundhedscoach og Fitnessinstruktør, Vibeke Biegel Pedersen.

Du starter op med en 30 min. individuel samtale i løbet af uge 37-38. Her foretages en kropsanalyse, der giver os mulighed for i fællesskab at sætte realistiske mål for kostråd og din træning. Kropsanalysen giver også mulighed for at følge din udvikling frem til slutmåling. Endvidere aftales allerede næste samtale – og her er det muligt at gøre det online eller telefonisk, såfremt det vil passe dig bedst.

Når du har tilmeldt dig forløbet og fået en bekræftelse, skal du booke din første tid (30 min.) hos Vibeke ved at kontakt hende på 20 43 09 32.

Max. 8 pladser, så det er først til mølle.

Prisen er 325,- kr